3. ledna 2023
Ano, ve druhém ročníku jsem pravidelně podváděla při písemných testech a zajistila si tak vyznamenání. Ale mám-li vzít v potaz, kolik úsilí mě to všechno stálo, troufám si zároveň tvrdit, že ten konečný výsledek je zcela zasloužený! Dokonce ani odměnu ve formě stipendia jsme si neponechaly, nýbrž ho rozdělily mezi spolužačky, které se mnou byly na odborné praxi a nikdy by na něj svou ne – pracovitostí nedosáhly. Ani tentokrát nikoli z dobroty srdce, pouze Démetra chtěla učinit krásnou věc!
Nepotřebuji žádnou extra odměnu, pro mě je největší odměnou ten nápis na druhé straně mého vysvědčení – prospěla s vyznamenáním!
Každý člověk má někdy problémy se sebou či druhými a neumí se adaptovat. Není diagnostika poruch osobnosti jen zbytečné nálepkování lidí? Jako každá diagnóza, i diagnóza poruchy osobnosti je určena na odbornou komunikaci lékařů a dalších medicínských či jiných odborníků. Ta je důležitá nejen pro popis symptomů, ale i zhodnocení rizika pro vznik dalších problémů a návrh vhodné léčby. Tak jak se dá do jisté míry předvídat chování každého člověka na základě zjištění jeho povahy, i diagnózy poruch osobnosti umožňují udělat některé užitečné závěry.
Já, Otec, přítomen jsem v každé bytosti a nikoho neopustím. Ty však, lidská bytosti, odtahuješ se od tvorů. Díváš se do vody a tvoje tvář se v ní zračí, avšak tvůj odraz nemá tvoji moc. A odvrátíš-li svoji tvář, tvůj obraz z vody mizí. Já však ve svém zjevování se bytostem nejsem tak nestálý. Jsem v nich přítomen ve své skutečné podobě a nikdy moc svou od nich neodvracím, nýbrž silou svojí vůle vykonávám v nich to, co mně se líbí. Tak také pravdivě zjevuji svůj majestát ve svátosti těla a krve svého Syna a vykonávám v ní své zázraky od prvních slov tiché modlitby kněze až do okamžiku, kdy také lidé přijmou ono tajemství.
Myslím si, že i osobám s lehkou oligofrenií by mělo být umožněno studovat na středních školách s maturitou. Pochopitelně těm, kteří o to stojí. Zároveň by měl být studijní plán uzpůsoben jejich schopnostem. I oni by měli mít právo zakusit tu radost z úspěšně vykonané maturitní zkoušky! Domnívám se, že kdyby měli rovněž přizpůsobené písemné testy a odpovídající formu ústního zkoušení, nijak výrazně by to kvalitu výuky ostatních studentů nenarušilo.
Kdybych měla já na učilišti speciální vzdělávací plán pro osoby mentálně zaostalé, jsem si jista, že bych neměla na vysvědčení čtyři dvojky, ale samé jedničky. Já jsem si vždy v životě musela vše těžce vydřít, tak na mě laskavě nechoďte s tou Vaší spravedlností! Ležela jsem v tom učení beztak 24 hodin denně, tím pádem si alespoň “symbolickou” odměnu za svou práci zasloužím! Když mi poškodili mozek, musela jsem si poradit, jak to jen šlo, jak jsem uměla, jak jsem dokázala!!!
Chápu ty lidi a jsem empatická pouze k těm, kteří jsou na tom stejně špatně, jako já…
Ukazuje se například, že lidé s poruchami osobnosti, bez ohledu na svou inteligenci i sociální status, prožívají dlouhodobou psychickou nepohodu a dostávají se do typických konfliktů z hlediska konkrétní poruchy osobnosti. Přítomnost poruchy osobnosti je významný rizikový faktor pro dlouhodobě a opakovaně problémově prožívané mezilidské vztahy, typické nespokojeností a stresem na obou stranách.